Hankinta-asiamiespalvelun tavoitteena on lisätä pk-yritysten osallistumista julkisiin hankintoihin kouluttamalla tarjousten tekemiseen ja erilaisten sähköisten välineiden käyttöön. Lisäksi pyritään luomaan järjestelmällistä ja jatkuvaa vuoropuhelua hankintayksiköiden ja alueen yrittäjien välille sekä edistämään yritysten verkottumista ja keskinäistä yhteistyötä.

I - Ajankohtaista

15.1.2021 Sarkolan koulun pääurakoitsijaksi valittu Lehto Tilat Oy hakee yrityksiä aliurakointeihin. Alla listaus tarpeista. Ilmoita kiinnostuksesi hankinta-asiamiehelle lähettämällä yhteystietosi ja tarjottavat palvelut: marita.melkko@kinno.fi.

 

Aliurakat Tarveaika
Kirvestyöt Koko työmaan aika
Maatyöt Tuleva kevät (pihatyöt myöhemmin)
Paalutus Heti
Perustukset Heti
Sähkötyöt Puolen vuoden sisään
LVI-työt Puolen vuoden sisään
Automaatio Puolen vuoden sisään
Elementtiasennukset Kesällä 2021
Vesikatto Loppukesästä 2021
Vesikate Loppukesästä 2021
Väliseinät Loppukesästä 2021
Alakatot Keväällä 2022
Maalaus ja tasoitetyöt Loppuvuodesta 2021
Lattioiden pintarakenteet Keväällä 2022
Ovi- ja ikkuna-asennukset Keväällä 2022
Listoitus Keväällä 2022
Pihan pintarakenteet Keväällä 2022
Leikkivälineet Keväällä 2022
Pihavarusteet Keväällä 2022
Kiintokalusteet Loppuvuodesta 2021
Varusteet Keväällä 2022
Loppusiivous Keväällä 2022
Piha-aidat Keväällä 2022
Kaiteet (ulos ja sisälle) Loppuvuodesta 2021
Teräsportaat Loppuvuodesta 2021
Liikuntasalin varusteet ja kalusteet Loppuvuodesta 2021
Lukitus Loppuvuodesta 2021
Tiiveysmittaus Loppuvuodesta 2021
Kosteusmittaus Kesästä 2021 loppuvuoteen
Kantavuuskokeet Heti
Koppisiivous Heti
Autonosturit/nostokalusto Heti
Lattiavalut (liipparit) Alkukesä 2021
Väliseinämuuraukset (jos tulee) Alkukesä 2022
Vartiointipalvelu Heti
Mittauspalvelu (Oma mittamies) Heti
Palokatkot Syksy 2021
Valmisbetonit Heti
Pellitykset Loppukesästä 2021

 

  • Markkinavuoropuhelujen materiaaleja voi pyytää hankinta-asiamieheltä. Esim. 12.1. käsitellyt kaupungin tulevat yhdyskuntatekniikan investoinnit ja tilaisuuden muistio ovat nyt jaettavissa.
  • Kinno-Vartti: hankinta-asiamies Marita Melkko kertoo hankinta-asiamiespalvelusta ja kaupungin uudistuneesta hankintakalenterista. Katso tallenne Kinnon YouTube-kanavalla.
  • Tietoa yritysten tukimahdollisuuksista koronaviruksen aiheuttamassa kriisitilanteessa on kerätty tänne.

II - Tapahtumat 2021

  • 16.3.2021 klo 14-15.30, Teams. Markkinavuoropuhelu Kouvolan Asuntojen korjausrakentamisesta > Materiaalit hankinta-asiamieheltä.
  • 2.2.2021 klo 9 - 10.30, Teams. Markkinavuoropuhelu leipomotuotteista > Materiaalit hankinta-asiamieheltä.
  • 5.2.2021 klo 10 - 12, Teams. Markkinavuoropuhelu markkinoinnin tuotannollisista töistä. > Materiaalit hankinta-asiamieheltä.
  • 15.2.2021 klo 14 - 15.30, Teams. Markkinavuoropuhelu Kouvolatalon ja Kuusankoskitalon ravintolapalveluista. > Materiaalit hankinta-asiamieheltä.
  • 25.2.2021 klo 12 - 13, Teams. Markkinavuoropuhelu kaupungin painatuspalveluista. Lisätiedot ja ilmoittautuminen Kinnon sivuilla.
  • 18.5.2021 klo 9 - 16, tilanteen mukaan Sokos Hotel Vaakuna tai webinaari. Hankintaseminaari 2021.

III - Hankinta-asiamiehen yhteystiedot

Marita Melkko
p. 020 615 5039
marita.melkko@kinno.fi

Paraatikenttä 4
45100 KOUVOLA

Kouvolan hankinta-asiamiespalvelun oma Facebook-sivusto. Käy tykkäämässä ja seuraa uutisia ja tapahtumia!

 

IV - Uutiskirjeet

Tilaa uutiskirje tästä.

Hankinta-asiamiespalvelun uutiskirjeet:

Uutiskirje 1/2021     27.1.2021

Uutiskirje 5/2020    9.10.2020
Uutiskirje 4/2020    23.6.2020
Uutiskirje 3/2020    8.5.2020
Uutiskirje 2/2020    20.3.2020
Uutiskirje 1/2020    17.2.2020

V - Hankinta-asiamiehen tehtävät

Hankinta-asiamies

  • Tiedottaa tarjouspyynnöistä ja hankinnoista
  • Avustaa yrityksiä sähköisten välineiden (kilpailutustyökalut, verkkosivut ym.) käytössä
  • Aktivoi yrityksiä tarjousten tekemiseen
  • Valmistelee hankintoja yhteistyössä hankintayksiköiden kanssa
  • Toimittaa hankintayksiköille markkinatietoa
  • Järjestää markkinavuoropuheluja hankintayksiköiden ja yrittäjien välillä

Julkinen sektori voi omalla ostotoiminnallaan ohjata uusien innovaatioiden syntymistä sekä markkinoiden ja uuden liiketoiminnan kehitystä. Paikallisesti verrattain pienetkin hankinnat voivat olla alueen yritystoiminnan kannalta keskeisiä. Toisaalta yrittäjillä on myös oma vastuunsa kehittää toimintaansa ja täyttää niin tilaajavastuu kuin kelpoisuus- ja laatukriteerit.

VI - Mistä löydän Kouvolan kaupungin hankintaohjeistukset, hankinta- ja kilpailutustyökalut?

Kaupunki julkaisee vuosittain hankintakalenterin, josta selviävät suunnitteilla olevat hankinnat ja voimassa olevat vuosisopimukset. Hankintakalenteri on tarkoitettu lisäämään kaupungin ja yrittäjien välistä vuoropuhelua sekä hankintaprosessien suunnitelmallisuutta. Kouvolan kaupungin hankinnat kilpailutetaan yleensä ennen ko. sopimuskauden päättymistä joko Cloudian pienhankintapalvelussa tai Tarjouspalvelussa.

Kaupungin hankintaohjeistukset, hankintakalenteri ja yhteystiedot löytyvät kouvola.fi-sivustolta.

Mercell Hankintavahti

Hankintavahti kerää tietoja kilpailutuksista monista eri lähteistä. Palvelu kerää tiedot myös kynnysarvojen alle jäävistä tarjouspyynnöistä.

  • HILMA, TED ja muut julkiset lähteet
  • Räätälöity hankintavahti
  • Kattavat pienhankintatiedot sadoista eri lähteistä
  • Monipuoliset työkalut hakuprofiilin ylläpitämiseen
  • Mercell Update -sähköposti
  • Markkinoiden laajin hankintatietokanta vapaassa käytössä
  • Veloitukseton asiakaspalvelu
  • Palvelun reaaliaikaiset seurantatiedot
  • Mahdollisuus kilpailuttaa omia kertahankintoja järjestelmässä

Kuukausihinta palvelulle on 29 €, yrittäjäjärjestön jäsenenä saat kuukausimaksun hintaan 19,50 €.

VII - Yhteistyökumppanit

Lisätietoa

Marita Melkko

Melkko Marita

Hankinta-asiamies
+358 20 615 5039
marita.melkko@kinno.fi

Scroll to top