Kassavirta kasvuun Kinnon digivierihoidossa - Viikko 20 on digivierihoitoviikko Kouvolan yrityksille

TIEDOTE 9.5.2019

Kouvolalaisille yrityksille on tarjolla digivierihoitoa somekanavien ja hakukoneoptimoinnin haltuun ottamiseksi viikolla 20. Kouvola Innovation Oy:n järjestämällä vierihoitoviikolla yritykset saavat Live & VisitKouvolan tiimiläisiltä maksutta opastusta mm. sosiaalisen median hyödyntämisessä, verkkosivujen hakukoneoptimoinnissa ja VisitKouvolan tuotekorttien täyttämisessä.

”Haluamme auttaa yrityksiä löytämään ne pienet teot, jotka saattavat ratkaista yrityksen tulevaisuuden. Asuntomessut on hyvä syy ryhtyä toimiin heti”, kannustaa markkinoinnin ja matkailun kehittämispäällikkö Kirsi Vainio Kinnon Live & VisitKouvola-tiimistä.

Digivierihoitoa saa 13.-17.5. Kouvolan keskustassa HUB Kouvolan yhteisöllisessä työtilassa, osoitteessa Kauppalankatu 4, joka arkiaamu klo 8-10.  Ilmoittautumista ei tarvita ja paikalle voi tulla oman aikataulun mukaan.

Vierihoitoviikko on osa Kinnon Älykkäiden palveluiden kaupunkikeskusta –hanketta, joka vuonna 2018 selvitti kouvolalaisten tapaa hakea tietoa verkosta. Selvityksen pohjalta syntyi opas ja sarja koulutusvideoita yritysten digitaalisen löydettävyyden parantamiseksi.

Kouvolan Valohuoneen yrittäjä Iira Hyytiäisellä on panostamisesta digitaaliseen löydettävyyteen hyviä kokemuksia.

”Me saimme kokonaan uusia asiakkaita ja verkkokaupan myynti on kasvanut tuhansilla euroilla”, kertoo Iira Hyytiäinen.

”Digitaalinen löydettävyys perustuu hakusanojen oikeanlaiseen hyödyntämiseen sekä teknisten asioiden optimointiin digitaalisissa kanavissa. Käytännössä tavoitteena on päästä hakutulosten ensimmäiselle sivulle”, kertoo Teemu Hakolahti selvityksen tehneestä Roister Marketing Oy:stä.

”Digitaaliset kanavat tukevat toisiaan. Jo muutamilla maksuttomilla toimenpiteillä voi olla ratkaiseva vaikutus yrityksen myynnin kasvuun. Parin viime vuoden muutos osoittaa, että kaupan rakenne muuttuu voimakkaasti ja asiakaspalvelu alkaa jo kotisohvalta, kertoo asiantuntija Reijo Saksa Kinnon Live & VisitKouvola -tiimistä.

”Pienikin liike voi olla suuri netissä. Ilman digitaalista näkymistä jopa 90 prosenttia kaupoista voi mennä ohi,” sanoo Saksa.

 

Lisätietoja:

 

Digitaalisen saavutettavuuden selvityksen tarkemmat tiedot:
Teemu Hakolahti, Roister Marketing Oy, CGO
teemu.hakolahti@roister.fi, 050 355 1370

Digitaalisen saavutettavuuden selvitys: https://kinno.fi/aineistot
Youtube koulutussarja: https://www.youtube.com/watch?v=sBovpz0qUI&list=PL0UwPwltxgDelOcDzuZJ6WCZznzbSo7R9