Blogi: Vaikuttajamarkkinointia, kun perinteiset markkinoinnin keinot on käytetty

BLOGI 19.2.2020 - Kun perinteiset markkinoinnin keinot on käytetty, voi olla paikallaan valjastaa avuksi ns. vaikuttajia. Näin myös Kouvolassa.

Tällaisessa yhteistyössä tärkeintä on löytää kummallekin osapuolelle sopiva ”match”. Vaikuttajapersoonan tulee sopia markkinoijan brändiin ja markkinoitavan tuotteen tai palvelun pitää olla relevantti vaikuttajan seuraajille. Tietoa kohderyhmästä ja kanavan vaikuttavuudesta voi pyytää vaikuttajalta suoraan.

Lähestyin IKILOMALLA-tubettajia, koska he asuvat Kotkassa eli ihan naapurissa  ja heillä on seuraajissaan paljon lapsiperheitä. Onnekseni olen saanut tehdä heidän kanssaan myös aiemmassa työssäni yhteistyötä, joten tunsin heidän kanavansa jo hyvin entuudestaan. Tunnetuksi heidät on tehnyt reilun vuoden mittainen maailmanympärysmatka ja tätä nykyä lapsiperhearki.

Kuitenkin kuten hyvään yhteistyöhön kuuluu, sain heiltä myös mediakortin. Se mukaan heidän seuraajamääränsä tubessa kasvaa päivä päivältä ja on tätä nykyä reilut 36 000. Heidän videoidensa parissa kulutetaan huimat kaksi miljoonaa minuuttia kuukaudessa ja seuraajakunta on erityisen aktiivista. Kouvolalle siis erinomainen yhteistyökumppani. Solmimme heidän kanssaan useamman videon sarjan Lähilomalla Kouvolassa –teemalla.

ENSIMMÄISET KOUVOLA-TREFFIT

Tubettajat Titta ja Thomas vierailivat ensimmäistä kertaa Kouvolassa ystävänpäivänä 14.2. Yhteistyössä Kouvolan eri yrittäjien ja sidosryhmien kanssa kokosimme heille kattauksen Kouvolan parhainta antia. Jo kuvauksien aikana he saivat seuraajiltaan vinkkejä Kouvolan sisäpiiritärpeistä kuten ”Anttilan Mäkistä”, mikä vaikutti luontevasti myös vierailun ohjelmaan.

Itseäni ilahdutti erityisesti alueen yrittäjien heittäytyminen mukaan ja odotuksien ylittäminen. Esimerkiksi Sokos Hotel Vaakunassa pariskunnan lapsille (toinen 3v. ja toinen tulossa) oli jätetty pehmolelut ja käsin kirjoitettu viesti, Bistro Goutussa oli tarjolla pariskunnalle ”lemmenjuomaa” ja Kouvolan Teatterissa pariskunta pääsi tapaamaan myös ”Vaimoni on toista maata” -komedian näyttelijöitä lavalle. VAU! Nämä ovat niitä tekijöitä, joilla Kouvola erottuu positiivisesti muista! Kiitos kaikille!

Video julkaistaan sunnuntaina 23. helmikuuta heidän IKILOMALLA-kanavallaan. Sekä VisitKouvola- että IKILOMALLA -Instagram-tilillä pääsee vielä eläytymään vierailuhetken tunnelmiin. 

 

Kymenlaakson matkailun digiloikka -hankkeessa testataan erilaisia toimenpiteitä digitaalisen löydettävyyden parantamiseksi. Hanke on mm. mahdollistanut yhteistyön Ikilomalaisten kanssa.